Hengstschau kathmann 8.2.

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • see you
    • 06.11.2012
    • 355

Sorry Off-Topic!

@Robes Yves: Schön dass Du wieder da bist! Könntest Du im Den Haag-Thread mal Deine Erfahrungen schildern? Du hattest für 2012 doch mehr als eine handvoll Stuten von ihm besamen lassen. Wie gefallen Dir die Fohlen? Was gibt er mit? Worauf muss man achten? Würde ich seeeeehr gerne lesen! Danke

Kommentar

• St.Pr.St
      • 06.03.2009
      • 5224

Zitat von see you Beitrag anzeigen
      Sorry Off-Topic!

@Robes Yves: Schön dass Du wieder da bist! Könntest Du im Den Haag-Thread mal Deine Erfahrungen schildern? Du hattest für 2012 doch mehr als eine handvoll Stuten von ihm besamen lassen. Wie gefallen Dir die Fohlen? Was gibt er mit? Worauf muss man achten? Würde ich seeeeehr gerne lesen! Danke
      Da bin ich auch dafür !!! Den Haag Infos !!! Du hast ja so getrommelt im Vorjahr.... wie sind die Fohlen nun geworden??
      http://www.christianwoeber.com

Kommentar

• lighty
        • 30.12.2009
        • 107

Bei den Facebook-Fotos sind man doch sehr gut wie unterschiedlich so eine Momentaufnahme ausfallen kann! Cennin bei "pinksugar" TOP und bei St.Pr.St. FLOP! Ich fand seine Vorstellung gut und bei einem sechsjährigen kann man ja wohl verzeihen wenn die noch nicht so konstant laufen! Andere können in dem Alter noch nicht solche Passage-Ansätzte präsentieren! Ich glaube wenn an dem richtig gefeilt wird, kommt der noch ganz weit!

Kommentar

• St.Pr.St
          • 06.03.2009
          • 5224

Zitat von lighty Beitrag anzeigen
          Bei den Facebook-Fotos sind man doch sehr gut wie unterschiedlich so eine Momentaufnahme ausfallen kann! Cennin bei "pinksugar" TOP und bei St.Pr.St. FLOP! Ich fand seine Vorstellung gut und bei einem sechsjährigen kann man ja wohl verzeihen wenn die noch nicht so konstant laufen! Andere können in dem Alter noch nicht solche Passage-Ansätzte präsentieren! Ich glaube wenn an dem richtig gefeilt wird, kommt der noch ganz weit!
          aber andre sind auch viel besser :-))) mit dem alter und harmonischer...

es muß nicht jeder alles gleich toll finden...

mir ist gut nur nicht gut genug.....

Kommentar

• pamela
            • 01.03.2009
            • 61

Sorry ist Hollandisch aber mit sovielen KWPN Pferde in Deutschland ist vielleicht gut auch Hpollandisch zu lernen (spaß)

Naam: CLAVECIMBEL Keur Rijpaardtype
            Verrichtingsverslag
            Verrichting Ermelo 1987
            Evenwichtig, vriendelijk, attent, brutaal, eerlijk met uitstekend humeur. Bij begin onderzoek al zadelmak. Eerste weken aan het begin van het dagelijks werk nogal stug. Na verloop van tijd laat hij zich dan plezierig rijden. Stugheid later verdwenen. Rolt zich soms op in de hals en bokt af en toe. Laat zich goed sluiten en in balans brengen.
            Stap ruim, regelmatig en krachtig. Draf heeft veel ruimte en tact. Galop sterk, goed gedragen, mooie balans. Toont bij springen matige techniek en ruim voldoende vermogen, zou meer souplesse moeten hebben. Toont in terrein zeer goede galop, redelijke prestaties op de hindernissen. Veel bereidheid om te werken, plezier in het werk. Ervaart de eerste weken het werk als tamelijk zwaar, later als tamelijk licht. Zeer veel aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als terreinpaard en voldoende aanleg als springpaard.
            Bij aankomst schrale voedingstoestand, kreeg meer voer dan normaal en is tijdens onderzoek gespierder geworden. Eet slecht.
            Op stal vervelend bij verzorging en bij het aandoen van het hoofdstel. Ligstro vervangen door houtkrullen omdat hij zijn box zeer sterk bevuilde maar ook met houtkrullen heeft hij altijd een vuile box.
            Op 23-03 last van een singeldrukking. Op 07-04 beide achterbenen opgelopen, stijf en zeer gevoelig. Na behandeling en enkele dagen rust heeft hij daar geen last meer van.
            Rapportage afgesloten op 05-06.

Verrichtingscijfers
            Stap 8.5
            Draf 9
            Galop 8.5
            Rijproef 8.5
            Springen vrij 5
            Springen ohz 5.5
            Terreinproef 7
            Karakter 9
            Stalgedrag 6
            Trainingsrapport 9
            Puntentotaal 76.00
            Max punten 100
            Plaatsing 7e van 33 (21)
            Jaar verrichting 1987
            Plaats verrichting Ermelo

Resultaten röntgenologisch onderzoek
            Straalbeen rechts 2
            Straalbeen links 2
            Sesambeentjes lateraal rechts 1
            Sesambeentjes lateraal links 2
            Sesambeentjes mediaal rechts 2
            Sesambeentjes mediaal links 2
            Kogel/arthrose rechts 1
            Kogel/arthrose links 1
            Sprong/spat rechts 0
            Sprong/spat rechts 0

Afstammelingen rapportage
            Afstammelingen 1989 (veulens)
            Een uniforme groep, goed ontwikkelde veulens vertoonde zich aan de commissie. De veulens zijn langgelijnd met ras en kwaliteit en zijn goed rijtypisch van bouw.
            Mooie, goed gevormde en sprekende hoofden bekronen een goed gevormde hals met lange nek; de bovenhalsbespiering kon nog wel eens royaler zijn. De schoft heeft een goede lengte bij voldoende ontwikkeling. De schouder ligt er schuin in en heeft de gewenste lengte. De rug is over het algemeen genomen goed bespierd, soms even aan de lange kant. De lendenpartij is eveneens goed van bespiering. De croupe is best gespierd, zeer lang, maar soms te hellend. Het voorbeen is goed gesteld met voldoende zwaarte. Het achterbeen is niet uniform van stand; er zijn zowel gebogen achterbenen waargenomen als een enkele rechte, alsmede een aantal goed gestelde. De spronggewrichten zijn royaal ontwikkeld met veel diepte.
            De stap is kort en stug, hoewel dat bij de geprikte veulens iets beter was. De draf is wisselend: een aantal veulens draafde best met goed gebruik van het achterbeen, maar van een aantal kon door het 'springerige' gedrag geen draf worden waargenomen.
            Een viertal veulens was vanwege kreupelheid (door welke oorzaak dan ook) in beweging niet te beoordelen.

Kort samengevat: uniforme collectie goed ontwikkelde langgelijnde veulens met goed gevormde halzen. De bewegingen zijn voldoende goed.
            Getoond: 16 veulens uit 29 dekkingen.

Afstammelingen 1993 (januari; 3-jarigen)
            Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Clavecimbel voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Goedkeuringstermijn 1995 (december)
            Clavecimbel wordt voor het eerst goedgekeurd voor 3 jaar.
            De HK-commissie nam deze beslissing op grond van een aantal overwegingen. Clavecimbel heeft een hoge dressuurindex van 164 (btr 54%), op merrie- en hengstenkeuringen en op de wedstrijden om de VSN-trofee was de kwaliteit van zijn kinderen hoog en zijn goedgekeurde zoon Havidoff lijkt een aanwinst te zijn voor zowel de dressuursport als de fokkerij.

Afstammelingen 1997 (januari; 7-jarigen)
            De beoordeling van de 7-jarige nakomelingen van Clavecimbel is één jaar uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Afstammelingen 1998 (januari; 7-jarigen)
            Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Clavecimbel voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 11-jarigen)
            Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Clavecimbel definitief goedgekeurd.

Keurverklaring 2001 (januari)
            Onder Bert Rutten groeide de hengst uit tot een betrouwbaar Grand Prix-paard en vele nakomelingen zijn hard op weg in de voetsporen van hun helaas overleden vader te treden. Eén van die voortrekkers is Caspar, die in Engeland meerdere malen Grand Prix gestart is. Clavecimbel moet in staat geacht worden om formaat, een sterke bovenlijn en een krachtig gebruik van het achterbeen door te geven. Stuk voor stuk gewenste bouwstenen voor de fokkerij van dressuurpaarden. Ook zijn karakter werkt daarbij ondersteunend in de discipline waarvoor zij worden gefokt. Vanzelfsprekend kunnen bij zulke eigenschappen opvallende keuringsresultaten niet uitblijven (88 stb, 35 ster, 10 keur, 1 pref). Bekende UTV-merries van Clavecimbel zijn Haranclave en Epolita. Clavecimbel drukt in de hengstenlijn momenteel zijn stempel via zijn kleinzoon langs moederskant Montecristo. Tientallen paarden komen uit in de dressuur klasse Z en hoger. Op ZZ-niveau en hoger startten de volgende paarden: Heracles, Iris, Jilli, Joplin, Kornuit, Jesse, Luke, Lion King en Lucifer. De fokkerij heeft hij zijn zonen Havidoff en Havanna nagelaten, waarvan eerstgenoemde een duidelijke plusvererver blijkt te zijn.

Sportindex
            Jaar berekening 2006
            Aantal veulens stationsverrichting 17
            Aantal veulens springindex 11
            Betrouwbaarheid springindex 80
            Springindex 78
            Aantal veulens dressuurindex 135
            Betrouwbaarheid dressuurindex 88
            Dressuurindex 153

Goedgekeurde KWPN-zonen
            HAVANNA 89.3591 Stb
            HAVIDOFF 89.1638 Stb Keur

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
            MONTECRISTO 94.6931 Stb
            OBELISK 96.07485 Stb (ex reg A KWPN)
            PAGANINI 97.09732 Stb (ex Ponty vb KWPN)
            TCHAIKOVSKY 00.04282 Stb (ex reg A KWPN)

Status
            12-1998 overleden; diepvriessperma beschikbaar

Overige informatie
            Exterieuromschrijving 1987
            Forse, langgelijnde hengst. Het type is goed. Fors ontwikkeld beenwerk. De hengst zou meer uitstraling kunnen hebben.

1998 december overleden

Moederrapport
            Moederrapport 1987
            Een evenredig gebouwde, goedsoortige merrie die wat meer persoon moest zijn.
            Ze heeft een goed gevormde hals en met een beste schouder- en lendenpartij mag men spreken van een sterke bovenbouw. Ook het harde beenwerk met prima kootlengte is goed gesteld. De gewrichten moesten wat geprononceerder zijn.
            In beweging is deze merrie vóór bodemnauw. De stap werd met voldoende lengte en een goede onderbrenging van de achterbenen getoond. De draf was kort.
            Stokmaat: 160.0 cm.

Kommentar

Das nenn ich mal einen aussagekräftigen Rapport! Vielen Dank für's Einstellen
              Inzwischen sind auch ein paar mehr Videos hochgeladen, ich stell mal die Links ein damit Ihr nicht lang rumsuchen müsst:

Lexicon

Grey Flanell

Belissario

Black Ruby

Edelman

Cennin

Dioptas

Everdale

Kommen noch mehr. Dauert halt nur mit dem Hochladen *kriech*

Kommentar

• lombarde
                • 26.02.2007
                • 1806

@ St.Pr.St
                Welche Hengdte aus dem Jahrgang 2012 haben die denn besser gefallen als Grey Flanell?

Ich kann den Hype hier um Cennin auch nicht verstehen.
                Guckt doch da mal genau hin. So eine Bewegung sollte von hinten nach vorne getragen werden.

Kommentar

• Robes Yves
                  • 09.03.2009
                  • 341

Zitat von lombarde Beitrag anzeigen
                  @ St.Pr.St

Guckt doch da mal genau hin. So eine Bewegung sollte von hinten nach vorne getragen werden.
                  Das denke ich auch, im zulegen wird er zulange und zuviel weg im Rucken, die Reiterin sitzt auch ständig in treibender Sitz, und glaube das es schwierig ist bei Cenin so zu sitzen das er sich hinzu das Gewicht des Körper Reiter zu bewegt.
                  Es ist ein ordentliches Pferd, nur das Ende und meist korrekte ist es für mich nicht.
                  Habe ein par Vivaldi nachkommen geritten, und ich fand die ohne gummi ( wie auf ein Holzbrett ), weit weg von ein geschlossenes Gefühl, nicht einfach in die Lösgelassenheit. Und wen der Stöm weg war, bleibt gar nichts mehr von die Bewegung über.
                  Ich persönlich kann es nicht so gut leiden, das wenn ich auf ein Pferd sitze die Vorstellung von ein Pferd schliessen zu können, zu weit weg ist.
                  Vivaldi, nicht mein Traum Hengst für Dressurpferden zu zuchten.
                  Wobei er hier auf das Video wohl halbe Tritten gezeigt hat ....... Den noch ....... wünsche ich mehr Hankenbiegung in Trab und Galop in das Basistempo und eine gesundere Spannung im Buckle in Verhältnis zu das Tempo was er nach vorne geht
                  Zuletzt geändert von Robes Yves; 12.02.2013, 11:19.

Kommentar

• Angel
                    • 13.11.2003
                    • 514

@Kareen
                    Ganz lieben Dank fürs Einstellen der Videos !
                    www.sportpferdezucht-niederrhein.de

Kommentar

• St.Pr.St
                      • 06.03.2009
                      • 5224

Zitat von lombarde Beitrag anzeigen
                      @ St.Pr.St
                      Welche Hengdte aus dem Jahrgang 2012 haben die denn besser gefallen als Grey Flanell?

Quateron, Abegglen FH, Follow Me und mit unter auch Van Vivaldi aber das ist ja nur mein Eindruck :-)))

Kommentar

• pamela
                        • 01.03.2009
                        • 61

Auf diesen video nür 1 jahr alt aber wieder bewegung.
                        Ist ein Hengst mit Oldenburger Papiere. Aber mit Clavecimbel abstammung

Kommentar

Mehr Videos:

Furejev (präsentierte sich mit viel Einstellung und Art)

Fiderdance (da mochte man auch gern hinschauen)

Chippendale

Castino (yumm!)

Caroly (Sporttyp, gefällt mir!)

Caretinus (an der Hand)

Araldik (auch schön!)

Noch eins von Araldik (Blutpferd, sollte man haben):

First Choice (an der Hand)

Kommentar

• gigoline
                            • 30.11.2004
                            • 1419

den fiderdance habe ich eben meinem bekannten geschickt - den find ich schon klasse! hab ihn aus deinem youtube kanal geklaut ;-)

Kommentar

• ComePrima
                              • 07.03.2008
                              • 1024

First Coice ist nicht im Deckeinsatz?

Kommentar

• Away
                                • 02.04.2009
                                • 1095

Vielen Dank für die tollen Videos, Kareen!

Kommentar

• Rubinstein
                                  • 15.06.2010
                                  • 373

Zitat von ComePrima Beitrag anzeigen
                                  First Coice ist nicht im Deckeinsatz?
                                  First choise ist über Hengststation Kathmann zu beziehen ( FS 300+400 Euro)

Kommentar

• Sylvia65
                                    • 28.08.2012
                                    • 36

Danke für die tollen videos Kareen..., da kann man seine Eindrücke nochmals abrufen.
                                    Super fand ich Fiderdance , auch auf dem Video...., der wusste schon zu überzeugen.
                                    Hat jemand noch ggf. Körerinnerungen.

Kommentar

Doch dös hier: Etwas schlecht zu finden aber is sich Dreiecksbahn, da sieht man ja schön was

Kommentar

• ComePrima
                                        • 07.03.2008
                                        • 1024

hier das Video von der HP von Fiderdance

http://www.gestuet-bonhomme.de/gestu...83#prettyPhoto[video]/0/

@ Kareen
                                        vielen Dank für Deine Mühe und die vielen Beiträge und Videos

@ Rubinstein
                                        Danke für die Info

Kommentar

• Sylvia65
                                          • 28.08.2012
                                          • 36

Danke für deine Recherche . Ich glaube das ist aber ein anderer .... , Bon Hommes fiderdance ist in Old gekört und dunkelfuchs...

Kommentar

Andere Threads aus dieser Foren-Kategorie:

Einklappen

Themen Statistiken Letzter Beitrag
                                          Erstellt von Theresa_C, 11.01.2024, 08:38
                                          57 Antworten
                                          6.811 Hits
                                          1 Likes
                                          Letzter Beitrag anthea7819  
                                          Erstellt von Cocobell, 06.01.2020, 11:18
                                          12 Antworten
                                          1.602 Hits
                                          0 Likes
                                          Letzter Beitrag Theresa_C
                                          von Theresa_C

Erstellt von Neuzüchter, 26.03.2023, 16:03
                                          3 Antworten
                                          894 Hits
                                          1 Likes
                                          Letzter Beitrag Neuzüchter  
                                          Erstellt von Henne83, 27.03.2023, 10:52
                                          1 Antwort
                                          429 Hits
                                          0 Likes
                                          Letzter Beitrag Eddi
                                          von Eddi

Erstellt von Suomi, 26.02.2023, 12:53
                                          4 Antworten
                                          560 Hits
                                          0 Likes
                                          Letzter Beitrag lmd2015
                                          von lmd2015

Lädt...